Monday, January 11, 2010

Prague, Republic Czech II

Lepas sampai di rumah member yg sgt superb best.. she prepared us nasi goreng with ciken wing .. lepas mandi rest terus online, sambil makan sambil chatting dgn rr.. masa tu mmg kelakar dan best sgt.. kenalkan sorang2 kt webcam ni sapa tu sapa hehe meriah rumah.. lepas rest me hidia n yanti went out jalan2.. ladies nite hehe.. best juga tgk org2 czech huhu sesekali kan.. then kami lepak menum and supper sambil borak2.. masih tk percaya yg kami di prague bertiga bersama2.. paling emosi tentulah sahabat cembeng kami yanti.. 1st time dia peluk aku kt epot benarnya dia dh nangis..

Around 2am kami balik.. nk pecah dada rasa sbb sejuk.. masa tu aku lom pandai prepare baju apa nk pakai.. ada ke pakai dress kt dlm n jaket jek.. mau tk rasa nk pecah dada... sampai rumah terus pitam tido.. but around 6am udah jaga hehe.. harini kami nak ke village for new year celebration dgn few lagi kawan2 local hidia... so awal pagi lepas bfast kami ke minimart beli brg2 sket...



on da way ke cottage tu kami singgah tempat ski amik gambo.. ya ampunn sgt sejuk dan hehehe amazing la senang citer.. naik tempat ski had coffee sambil layan view yg berkabus.. then ke tempat ski main ice dan bergambar.. beku tk beku aku dh lupa kejap.. nnt tgk jela aksi2 dugong lupa diri main ice.. huhuhuhu


After 2 jam di situ kami move ke town plak.. sungguh unik dan cantik sgt.. aisey aku tk ingat la nama2 tempat yg kami singgah.. tau amik gambo je.. lepas amik2 gambo ok time to lunch.. masa tu la baru rasa cair sket darah... dpt menum teh panas uihh heaven!! lepas almost setengah hari then baru kami teruskan perjalanan ke village..

sampai dh jam 7pm.. cek in bilik masing2.. rest.. then mlm kami beramai2 lepak dkt restaurant sambil nk nunggu new year... borak2 dgn few kawan2 local hidia.. ada yg baru balik ke prague (balik kg for new year gitu) .. so dpt ramai juga kenalan baru kt situ.. and bila time dh cecah jam 12am.. kami ramai2 kuar dlm cuaca sejuk2 tu wish new year to everyone.. touching bila yanti start nangis.. goshhh bila dia ckp.. aku tk ada siapa2 yg sayang aku mcm korang.. aiseyyyyy ha mula laaaaa.. udah aku nangis sama... kalau rr pun ada maybe aku tk nangis.. ini masing2 pun jauh.. alahai then we hug each other... try to have fun.. then semua ok..:)

Kami gerak ke tasik yg sedang beku di kawasan kampung tu.. tgk org main bunga api superb gile.. tp riso gak udah mcm nk perang masing2.. mabuk pun ramai.. alhamdulillah aku masih ada iman... masih ingat pesanan rr... jaga diri.. jaga kepercayaan yang diberi.. :) well knowing me also.. aku bukan jenis itu.. so aku gembirakan diri dgn kawan2 sambil layan bonga api sajek.... BEST! Lepas sejam tgk bunga api dan cukuplah beku di situ.. move balik ke restaurant tadi.. sempat main pingpong segame hahaha turkey vs taipei.. peluh kejap.. then lepak borak2 udah tk mampu dah aku nk menahan mata.. so minta diri naik tido dulu while yg lelain aku tk tahu le apa dorang buat hehehe borak sampai ke siang gamaknya..

Pagi tahun baru.. semasa aku sedang menatap pemandangan luar.. snow turun.. dan that moment aku rasa mcm tuhan mendengar permintaan aku.. aku ingin sekali tgk snow turun lebat.. and yes.. snow itu lebat dan lebat di depan mataku....

10 comments:

Melea said...

belum ade gamba pun, macam dah bley imagine....

teruskan...teruskan...nak lagik lagik...lagik eheheheh

Ayu Katerina said...

hamboi haih.. esok2 plek lee hihihi

Melea said...

wah...nie kalau bace buku cite nie, tak senang hati nie hahahahahahah....

makan tak kenyang, mandi tak basah..., asik tunggu cite tak abes2 lagik nie ehehehe

Melea said...

cantik betul gamba2 nya dan orang2 nya ehehehehe

Sella Shahbudin said...

pictures tell da story...dr pics nampak ko benar2 happy... am happy 2 c u happy....

Ayu Katerina said...

ucy... nanti sambung k.. hehe lawak la ko ni.. kalau aku jadi penulis novel ko je gaknya yg beli hihihihi

sella..harini berat aku dh cecah 54kg... tuhan aje yg tahu hati ini hehe

Anonymous said...

alhamdulillah... hehehe

-RR-

Ayu Katerina said...

siang malam pagi petang makan.. now time to maintain hehe.. thanks RR.. not only me.. kawan2 saya juga happy.. :)

Adrina Adi said...

gambar last is the best one!!!!

i like it. kan bagus kalau aku ada sana.

Ayu Katerina said...

yaa kan bagus kalau aku ngajak semua nk ngekotkan ehhehehee.. insyaAllah rezeki ada kita jln k!

aku panjat tingkap dok kt tebing goyang2 kaki amik gambo.. kalau jatuh sesia.. tapi takjubnye pasal hehe