Monday, January 11, 2010

Prague, Republic Czech I

Plan untuk berjalan2 ke Prague dah lama dah dalam kepala.. sejak tahun 2008 lagi.. tapi bermcm2 halangan yang membuatkan tiap kali nk pergi je tak jadi.. last year 2009 aku buat 1 resolusi pada tahun baru yg tahun ini (2009) aku nk juga jejak negara yg sgt unik ini. Masa bulan September 2009 selepas balik dari summer holiday.. tiba2 hidia di prague msg ajak new year kt rumah dia di sana.. dan kerana nk lagi bg fun kami invite few frens di tempat lain utk join sama.. asalnya ramai gak nk ikut.. tp last cuma me and yanti from turkey.. but hey kami sgt enjoy!! Since pada masa itu aku pun solo hehe sah ye skrg berpunya.. tiada ikatan dan bebas.. aku rasa tk ada masalah untuk cuti panjang just utk reward diri sendiri setelah hampir 2 tahun aku posting di Taipei.. since snow juga adalah impian utk aku lihat sblum aku tutup mata jadinya aku tk kisah bercuti pada musim sejuk wpun ramai advise kata sure sakit.. sakit tk sakit aku peduli apakan.. so pada 26 december 2009 pengembaraan aku ke benua eropah bermula semula...

Takdir tuhan.. aku telah bertemu seseorg 2 bulan sebelum tarikh aku bercuti panjang.. asalnya cuma kisah nikon dan seterusnya kerana nikon kami bersama.. masih terlalu awal mungkin utk dikabarkan.. tapi awal tk awal akhirnya aku kenalkan dia pada keluarga di malaysia.. kakak sekeluarga sgt happy dan approve hehehe sangat advance yooo! anak2 buah pun semua happy.. haihlaa restu keluarga siapa yg tk happykan.. wpun dpt jumpa dan lawat kakak sekejap.. alhamdullilah aku sempat beri dia kekuatan sblum dia masuk bilik bedah.. sedih juga tgk kakak sakit.. aku tahu dia kuat.. dan skrg kakak dh kt rumah sedang berehat.. dan berangan kisah aku plak.. hek ele kecoh nau memasing hehehehee

Ok back to my story.. lepas jual kamera lama (canon) aku skrg dh tukar ke brand baru iaitu nikon d90.. since my rr agak cekap (wpun dia asyk ckp i baru lagi) finally aku betul2 kenal pasal function dslr.. setting.. lens... so n so.. ditambah dgn bantuan kawan lama iaitu kawan dia juga.. sempat dpt tips masa on transit.. wpun masih belum cekap sepenuhnya but at least.. gambar2 di prague sangat memberangsangkan..!! walaupun duduk dlm suhu minus.. gambar gigil seakan tk ada.. kalau rosak pun salah focus tu je hehehehe

26 December gerak ke london dgn MAS.. transit few days di sana utk bertemu kakak angkat sekejap.. kt sana tk jln sgt since london sgt beku mcm ice dan berangin.. SAKIT.. cuma sempat ke beberapa kedai cari baju panas.. glove baru dan beli sedikit souvenir utk kawan2 di malaysia.. london kalau on sale lagi murah dari mana2 tempat..then pada 30 december gerak ke prague via British Airlines.. semua smooth.. 2 jam perjalanan sampai ke bumi prague.. dari dlm kapal dh nampak snow atas jln.. hishh sengih lebar ok.. this is my 1st time tgk snow tebal.. sorry la kalau jakun dot com.. tapi hehehehehe sapa2 pestime mesti lebih kurang jek.. lepak jap kt epot nunggu member sambil surf internet hahahahha sempat!!

menum kopi sat...

10 comments:

Zara said...

dia lum upload gambo lagi tu..baru introduction...kekekeke...nak baca new entry lagikkkk

Ayu Katerina said...

kasi betenang.. gambo semua kt rumah ye.. kt opes cover koje sesambil hihihi

Melea said...

wah wah...bunga bunga cinta....alhamdulillah syukur pada Allah...!!

we want more....we want more.... , gamba gamba, cerita ceriti...

Ayu Katerina said...

uihhhh mang aiii .. korang nk citer je ke tanak tunggu aku slot gambar ke? hahahah boleh plak bg request hihihi.. ingat nk boh gambo br continue citer.. hik cam novel syok sendiri ke apa??

Melea said...

nie bukan kes syok sendrik...kami pun tumpang syok sekali ehehehe

Ayu Katerina said...

huhuhuhu ok kang bos tadek ai conti.. cover ni.. almaklumlah harini baru kojer setelah baper lama coti hihihihi

Zara said...

alamak, baru perasan itu pic lah.."RR"
nice!

Ayu Katerina said...

sentiasa di mana juga hehe

amick said...

aku pun jakun gak 1st time tengok snow dulu, kita orang siap keluar dari airport nak kasi mulut berasap masa baru sampai, malam tu snow turun tak tido ko melompat jakun kat luar rumah posing2 hahahah,5 tahun dok sana, 5 kali la jugak excited bila nampak snow kih kih kih

Ayu Katerina said...

ha see pengakuan jujur seorg penggemar snow hahahaha best best!!