Wednesday, October 21, 2009

kemalanganku harini adalah Teguran dari Ilahi~

ya sedap quote ni kan..

10.30am.. harini duty our division utk collect diplomatic bag di airport.. as usual aku patut pergi dgn mr. wan tapi dia pula ada appointment dr.. office pula tk ada sesiapa.. nak tanak i have to go alone with the driver.. so ermm okla.. bos pun dh keluar function.. mr. wan jaga office..

on day way kami singgah ke kedai golf.. belikan bola tistler ke apa nama tah.. abg ipar kirim .. mak pun dh nk balik.. jarang aku adiahkan sesuatu tuk abg ipar.. this time aku sendiri yg offer abang nak apa.. so dia nk bola golf so ai carikanla.. kt msia mahal kata dia.. ok as long as semua dpt.. im happy...

dlm jam 11.15am kami dh di atas highway nk ke taoyuan.. cuaca sgt redup dan nyaman.. highway pun lengang aje.. semuanya cool and tenang... sambil layan lagu.. borak2 dgn lawrence... then aku tertidur... this time aku duduk depan tepi driver.. selalu aku lepak belakang sbb nk tidur.. tapi tah camne rasa nk duduk depan aje..

dlm 7 8 minit terlelap dengar lawrence mcm terjerit sket.. hoollly shiittt.. dan dia break kuat gileee sbb keter depan mak aiiii dekatnya!!! aku terbuka mata masa tu terjerit gakk sikit.. pastu dummmmm keter belakang hentam kuat aaa aku terhenyak ke depan mujur ada dia tahan sket dan lutut both belaga dashboard.. pehh impak dia terasa sengal juga la badan.. both my lutut masa tu dh perit sikit... keter depan yg mmg lahanat ptt mati kene langgar lari plak!! kisahnya ada satu keter duduk lane kiri skali, lane kamilah.. dia tiba2 slow dan berhenti sbb nk ke exit ke kanan.. bayangkan dia cross 5 lane dari kiri ... masa tu lah keter depan kami slow.. keter kami sempat break tk hentam tp keter belakang tk sempat wat pe.. dan mujur ya tuhan mamat yg langgar kami tu selamat.. keter dia mmg hancur depan jadi V dan air bag dia pun function.. pucat lesi mamat tu...kerana dihentam oleh keter mamat tu, keter kami terluncur ke depan hentam kete depan.. that time mmg terasa ngeri juga..

lepas semua dh pakat stop telentang sana sini.. semua keter jadi slow... ramai yg benti.. dtg mcm drama segala.. jem jadinya highway time tu.. masa semua kt luar tension dgn mamat yg menyebabkan kami eksiden.. aku baru perasan semua brg aku terhumban segala hehee.. kuar dari keter kutip brg2 then terasa lutut adoiii sakit.. sabar jekla.. tunggu polis dtg.. amik gambar.. wahh glamer kejap tepi jln.. polis pun agak cuak sbb this is diplomatic car.. yaa big case for them! this time mmg aku sumpah mamat yg lari tu!

sejam lebih kami semua kene gerak ke balai polis.. keter belakang yg hancur di tarik oleh lori... keter depan dan keter kami boleh gerak slow2.. sampai balai polis kene buat statement so my driver uruskan semua.. sambil tu aku cek semua brg2 dlm bag.. my mac compac powder pecah berderai adoiiiii aku nk pakai bedak apa pasni alaaaa... sedih... then sempat juga aku jeling kete2 polis taiwan.. bmw merc segala u. siap cat belang2 cam bendera msia lak hihihi ok kagum sat.. sempat hehehe

org paling awal call faten then kak liza.. both so concern.. alhamdulillah saya ok.. semua tenang2 aje... then habis acara di balai polis terus hantar kete ke workshop.. lepak situ jap bla bla bla.. then amik cab balik office.. sampai office jam 3 lebih.. ok acara bercerita bermula.. story kt bos.. kengkawan.. hehehe drama queen jap ahaks.. sempat juga lawrence snap gambar masa eksiden so yuski dh mail it to me..
kengkawan kt fb pun meriah sakan bertanya kisah..

5.30pm gerak balik rumah.. oh ok sengall sengall... mandi pastu duduk depan mak pgg minyak angin.. err camne nk story yer.. slow2 selak suar tunjuk mak.. mak tgk je la lebam pulak.. mak sapu minyak then urut sket pastu baru aku ckp.. tadi eksiden.. tade pe sikit jek.. dia terus haa!!!! eksiden!!! dgn apa?? kt mana?? jam berapa?? mcmanaaaa?? adoiii hehehhee citer je la slow2.. dia dh mula risau nk nangis segala.. helloooo mak.. saya depan mak nii.. duhhhh huhuhuhu ok la layan dia bebel.. makan ubat ... tatau mak bg ubat apa.. telan jek.. then dia urut... ok mmg aku sedih.. tapi apa nk buat.. itu aje kasih sayang yg aku ada... aku sengih waktu mak bebel2.. dlm hati aku nk meraung ok.. aku tahu aku byk abaikan mak aku... bila aku sakit.. siapa di sisi aku kalau bukan mak aku... walau hanya lebam biasa... kalaulah aku teruk tadi.. camne mak aku yer? ermm.... tuhan, jika boleh jgn biarkan ibuku susah hati keranaku... ameen...

lepas urut2 then terus makan nasi.. aku makan 2 kali tambah supaya mak aku happy semula.. then now aku sedang berehat sambil menum kopi... mak baca yassin supaya aku tk sakit teruk mlm ni... dia ckp nnt mlm takut baru sakit sbb impak kuat tu.. insyaAllah.. aku tk apa2...

kawan2.. terima kasih kerana sgt ambil berat... ada yg sms dan berita aku eksiden mcm cnn ramai betul tahu hehehe penangan FB la ni.. terima kasih kerana doakan aku.. terima kasih faten dan kak liza yg betul2 risaukan aku tadi... :) kasih sayang korang semua sgt aku hargai..


keter belakang yg hentam our crystler

our car.. kuat body dia huhu

terhumban langgar keter depan

ya then ke balai polis.. bmw merc ha keter polis hehe

6 comments:

Y@ZeD@ said...

alhamdulillah akak tak apa2.. bestnye time sakit mak ada di sisi!!

tk care sis!!

Ayu Katerina said...

:) tq dear.. akak ok.. mommy nk balik dah ahad ni.. risau je dia tu hehe..

Adrina Adi said...

kate,

so sorry to hear about the accident. alhamdulillah hang okay. itu yang penting. ambil la cuti 2-3 hari utk berehat. selalunya kalau akibat hentaman ni bukan datang on the spot, 2-3 hari nanti baru rasa. so, kena banyak berehat.

kalau ada sesapa pandai urut, cepat2 la berurut.

take care ok.



*many thanks*

Ayu Katerina said...

jangan risaukan aku.. aku lebih risaukan ko.. :) aku sihat.. lutut aku je both err tp ok.. aku boleh je jalan lagi hehehhe

amick said...

semalam tak sempat nak komen internet i biol...alhamdullilah nasib baik ko tak de apa-apa :-)

u take care

Ayu Katerina said...

aaa tkpe kak dira.. saya ok.. kalau tk ok saya paksa kengkawan dtg jaga saya laa hihihi