Wednesday, September 9, 2009

takziah

9 september 2009

ramai menantikan tarikh ini.. kerana sgt istimewa numbernya.. aku pun suka.. sekadar wah cantiknya.. cop cantik.. buat surat cantik... menulis apa2 dan abadikan tarikh ini pun cantik.. tapi tidak semua akan ingat tarikh ini sebagai satu tarikh yg membahagiakan...

jam 6 pagi tadi telefon rumah yg aku letak dalam bilik berdering.. terdetik hati aku.. 6 pagi bukan satu waktu yg cantik utk call tanya kabar.. atau tanya ko puasa tak? atau nk kejut sahur.. atau eh nk p keje pakai baju apa harini?? TIDAK! selalunya time2 begitu adalah utk mengkhabar berita yg paling tidak suka didengari seperti... si polan masuk hospital balik segera... si polan kene culik call polis.. or dia dah meninggal seperti yg masih terngiang di kepala mcm halilintar!! dgn pantas aku berdoa.. jika buruk tentang keluargaku... aku redha...

biar berdering beberapa ketika.. aku dengar suara faten.. salam kak.. maaf kak call hp tk dpt.. intonasinya sudah dpt diteka... buruk.. kak.. kak liza adik dia meninggal eksiden smlm kak.. tolong saya kak nk buat camne ni kak liza nk balik...separuh hatiku ya Allah ia bukan keluargaku... separuh lagi... astafirullah.. innalillah ye ke faten... and the rest... aku usahakan sebaik mungkin... syukur celia dpt membantu.. tk dpt naik mas sebab dh lambat so celia usahakan eva air.. dlm dok call sana call sini tk sempat angkat bila kak liza call aku.. waktu tu aku ok lagi... lepas semua settle aku call kak liza yg dlm perjlnan ke airport.. sedu sedan dia ckp terima kasih.. aku terus kak sabar ya.. ingat tuhan... akak jaga diri k.. aku tahu apa dia rasa.. ckp kejap je aku letak then aku terus nanges umpama aku yg kehilangan... tuhan tabahkan hati kak liza dan keluarganya... 4 jam ok nk harung kapal terbang.. umpama 40 tahun utk sampai..

faten follow ke airport while me uruskan semuanya di pejabat.. thanks to celia yg sanggup dtg office wpun harini dia cuti semata nk make sure kak liza dh dpt tiket di kaunter.. celia sgt memahami... hari ini aku sendiri jadi kelam sekejap...

dariNYA kita datang.. kepadaNYA kita kembali.. alfatihah...

3 comments:

Zara said...

ye..dari-Nya kita datang, dari-Nya jua kita kembali...

Anonymous said...

ye.. sedeh mendengarnya..semOga kak liza sentiasa tabah...dugaan datang x kira masa..
\
\
\mak papap.

~SaNgRaTu~ said...

Takhziah... :((