Friday, June 26, 2009

Michael Jackson dah tade...


Ok satu dunia tahu Mj dh tade (born August 29, 1958)... Meninggal pagi tadi (waktu Taipei) di kediamannya.. degupan jantungnya berhenti dan tidak dapat dikembalikan (ajal) di bawa ke hospital dan diisytiharkan mati... Innalillah dan alhamdullillah abangnya juga dh buat press conference bahawa Mj is Islam...

Aku cuma nk amik kesempatan untuk mencatatkan sejarah penulisan aku di sini tentang Mj yang aku kenal cuma dekat tv.. news.. internet so n so.... nanti aku dh tua at least bila aku baca balik.. oh masa Mj meninggal aku antara yg berasa sedih ketika itu hehe... apapun mati itu pasti..

Zaman ketika aku kecil (sekolah rendah) aku dh kenal Mj.. abang aku selalu juga beli kaset Mj ni.. antara lagu femes Beat It dia tu le.. menari kaki bengkok2.. suar ketat2.. pakai topi baju kilat2... wah zaman itu Mj sangat hot gila! aku yg masih kecil pun tahu nyanyi lagu dia wpun pronuonciation main bantai aje.. tapi ya itulah zaman Mj... zaman dia belum pelik kerana kegemaran merubah wajahnya itu.

Bila dewasa aku jelak pula tgk Mj... ubah hidung.. tukar kulit dari hitam legam manis dia tu ke putih pucat lesi plak.. dgn byk kes yg well semua tahu la kot... tapi aku suka cara dia berckp.. sangatlah soft dan apapun dia sangat cool.. ye ke hehehe itu pandangan aku...

Bila dia sakit dlm hati aku ckp juga.. padan le muka siapa suruh ko buat benda pelik2 kt tubuh badan ko tu... but bila aku dgr dia sudah masuk Islam... mempelajari apa itu Islam... terkagum juga.. Mj yg betul2 haru biru hidupnya akhirnya kenal Islam... dan di saat akhir hidupnya.. dia sempat memeluk Islam... sungguh terharu hati ini... syukur atas hidayah kurniaan Ilahi...

Aku tidaklah fanatik utk bersedih di atas pemergiannya.. cuma berbekas di hati hiburan yang dia berikan di zaman kecilku... masa ni teringatkan rumah lamaku di Kem UKK Padang Besar, Perlis... bilik abang aku... radio besar yang abah aku belikan.. dan kaset yg memainkan lagu2 Mj... ahh kenangan yang cukup beharga...

Mj...Semoga dirahmati di sana... amin....

4 comments:

Adrina Adi said...

oh ye ker? alhamdulillah if he dies as muslim.

tadi mcm was2 sbb ada dgr dulu dia masuk islam tp takut khabar angin.

may Allah bless his soul. ameen.

Ayu Katerina said...

ameen... nama Islam dia mikael sumthing... on cnn le..live tu..

cikwan said...

hu uh,,sedeh satu hari ni...dulu2 masa kecik2 pon pak sedara aku kalo marah2 anak2 dia dok menari2 mesti kater kaki gedik cam mj..,alah bebudak bejoget tau jela camner...:))

Ayu Katerina said...

tu la pasal hehehee so legend kan..