Sunday, May 25, 2008

suamiku..

remuk hati ini tiada siapa yg merasai.. hilang semua kebahagiaan hidup yg aku kecapi selama hampir 10 tahun kita bersama... semasa hilang pedoman aku berbicara dgn hati.... kenapa kau pergi.. kenapa tinggalkan aku... kenapa begitu kejam.. namun bila iman kembali berbicara... dia milik Allah SWT... dia disayangi di sana... dgn hati berat.. aku terima hakikat itu wpun udara yg ku sedut terasa berduri di sana sini... hilang semua rasa dlm sanubari... hilang semua nikmat yg ku kecapi... kadang2 aku ok.. kadang2 aku hilang juga pedoman hidup... hati aku meminta yang bukan2.. ampunkan aku Ya Allah... kali ini aku terlalu luluh untuk menerima takdirmu..

ntahlah.. aku tiada suara untuk berbicara.. aku tiada rasa untuk bergembira... tapi utk hati keluarga... aku tabahkan depan mereka... kadang2 ingin ku amuk pada semua.. jgn dipaksa aku utk bergembira... tp apakan daya... aku tahu kasih sayang mereka terlalu kuat.. tapi kasih sayang aku untuk suamiku melebihi segalanya.. dan bila dia diambil begitu.. aku tak mungkin terima seadanya...tahukah kalian sahabat2 ku.... aku ingin pergi dari dunia ini... aku ingin pergi ke dlm dakapan dia... aku sudah hilang segala galanya... semangat hidupku telah lenyap pada tarikh 12 mei... tarikh keramat dia pergi tanpa pengetahuanku... berat sungguh untuk ku kenang... apakan daya.. satu hukuman berat untukku dari tuhan....

di sana sini aku menerima ucapan yang tk aku inginkan... tapi sudah lumrah.. aku perlu terima semuanya... terima kasih... terima kasih pada yg mendoakan kesejahteraannya .... sahabat-sahabatku.... aku sudah putus asa...

3 comments:

adrina adi said...

kate,
setiap yang berlaku ada hikmahnya. tabahkan hati dan kuatkan semangat. tiada kata2 yang mampu buat ko tenang sbb berat mata memandang, berat lagi bahu ko memikul. hanya ko yang tahu isi hati dan perasan ko skrg.

semoga Allah merahmati arwah disana. sama2 lah kita berdoa. insyaAllah.

take care.

ruined sue said...

as i said before, although no words can really help to ease the loss you bear, just know that you are very close in every thought and prayer..

take a very good care of urself my dear....

Dhira said...

kate,

i know it is not easy to mend your broken heart

aku cuma mampu mendoakan supaya semangat yang hilang itu akan kembali pulih